Föreningens kommunikationsplan 2023

Hej medlemmar!

Inför år 2023 har vi i styrelsen valt att ha en plan i stället för ett årsprogram.

Orsakerna är följande:

• Vi planerar att ha många aktiviteter i ”våra” skogar (som vi förvaltar åt riksföreningen, se Hitta till ”våra” skogar) men vi kan inte spika aktiviteterna förrän en bit in på det nya året – kanske inte ens före årsmötet (i så fall presenteras planen åtminstone mer i detalj på årsmötet).
  • Ökad spontanitet – vi kommer att ha kortare framförhållning till vissa aktiviteter.

En del av planen är att vi har en kommunikationsplan, eftersom den ökade spontaniteten medför behov av mer kommunikation. Här är kommunikationsplanen:

Alla aktiviteter publiceras i hemsidans aktivitetskalender. Konsekvensen av att ha kortare framförhållning till vissa aktiviteter, är att det blir fler mejlutskick. Dessutom annonseras de flesta aktiviteterna under Föreningsnytt i Mariestads-Tidningen.

Vi fortsätter på samma sätt som år 2022 att ha preliminära datum för utomhusaktiviteter. Kolla hemsidan på aktivitetsdagens morgon, eftersom ändring kan ske kvällen innan.

Hälsningar från styrelsen